Tredje gången gillt!

Tjellu!
Jag var på grönan igår! För TREDJE gången i år! Jag har åkt allt utom Tuff-tuff-tåget på "lilla-sidan" och jag har inte gått Spökhuset. Usch Nej!
Jag tänkte skriva lite om varje attraktion.
  1. Blå tåget - Läskigt! Brukar blunda HELA tiden! (Fega lilla jag!)
  2. Cirkuskarusellen - Klassisk kasrusell. Sitt på en häst eller giraff eller en gris! Man åker runt runt.
  3. Flygande Elefanterna - Som små flygplan fast elefanter som åker runt. Man kan välja när man åker upp och när man ska ner. (Tills karusellen stannat)
  4. Kärlekstunneln - Man åker i en "stock" och tittar på små figurer i en grotta. Gulligt!
  5. Lilla pariserhjulet - Som det låter. Ett litet pariserhjul.
  6. Lustiga Huset - Man går i ett konstigt hus och springer t.ex. i ett stort hamster-hjul.
  7. Nyckelpigan - en liten berg-och-dal-bana som ser ut som en nyckelpiga. Man åker tre varv!
  8. Pettson och Findus värld - Man går i Pettson och Findus hus och kollar på grejer. Man kan även testa saker.
  9. Rock-Jet - Ser ut som en "orm" som går runt i en cirkel i små gupp. Man sitter tre och tre eller fyra om man är liten. :)
  10. Skrattkammaren - Man kollar på sig själv i speglar som gör att man ser lång/kort/smal/tjock/m.m ut.
  11. SPÖKHUSET! - Har inte gått kommer nog inte göra det heller! Usch!
  12. Tekopparna - Man sitter i en te-kopp som snurrar runt, som sitter på en platta som snurrar runt, som sitter på en stor platta som snurrar runt! Snurrigt värre!
  13. TUFF-TUFF-TÅGET - En liten berg-och-dal-bana som jag inte har åkt!
  14. Veteranbilarna - Bilar som åker på ett räls. (Det går för sakta för min del =D)
  15. Barnradiobilarna - Som det låter. Barnradio bilar.
  16. Lyktan - Mellan Stora frittfall och lilla frittfall. Man åker som i uppskjutet och snurrar runt.
  17. Bläckfisken - Man sitter på en bläckfiskarm två och två och snurrar runt.
  18. Kvasten - En berg-och-dal-bana där man dinglar med benen.
  19. Kättingflygaren - Slänggungor helt enkelt.
  20. Vilda musen - En ryckig berg-och-dal-bana! Ëtt tips! Du bör vara längre än vagnen när du sitter ner annars för du ont i huvudet!
  21. Flygande mattan - Man sitter på en stor "matta" och åker fram och tillbaka tills den snurrar runt.
  22. Radiobilarna - Ja, vad ska jag säga? Radiobilar!?
  23. Twister - En berg-och-dal-bana av trä! Om du har huvudvärk innan ska du inte åka den! Det låter väldigt mycket!
  24. Extreme - Man sitter på en arm och snurrar runt på alla tänkbara sätt!
  25. Frittfall - En av mina favoriter! Man åker 80 meter upp på 15 sekunder och 80 meter ner på 2,5 sekunder!
  26. Frittfall Tilt - Favoriten! Samma sak som frittfall fast man lutar utåt!
  27. Insane - Favorit! Berg-och-dal-bana och är helt galen (insane!)
  28. Jetline - största berg-och-dal-banan. I den största "backen" lutar den 187°!
  29. Katapulten - 55 meter högt "torn" man åker upp och ner (inte upp-och-ner) många gånger
  30. Pop-expressen - Lite som bläckfisken fast vildare. Med bra musik till!
Det var alla! Som ni kanske förstod så är mina favoriter:
Frittfall Tilt
Frittfall
Insane
Jetline
Vilken/Vilka är din/dina favorit/-er??
Och vi har fått reda på att vi ska till Cypern på höst-lovet! Längtar redan!!
Bye for now!
(inte min bild, tog inga!)
PS: Har jag berättat att jag ska på språkresa nästa sommar till Brighton? Det ska jag ialla fall! I tre veckor!DS.

Trackback